Умови

проведення І-ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук

України в Кіровоградській області

 

І. Загальні положення

 

1. Ці Умови визначають порядок організації та проведення І-ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України в Кіровоградській області (далі - Конкурс).

2. Конкурс проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку учнівської молоді, виховання її в дусі патріотизму та демократичних цінностей, прищеплення навичок науково-пошукової роботи, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.

3. Основним завданням Конкурсу є виявлення та підтримка інтелектуально та творчо обдарованої молоді Кіровоградщини, залучення її до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання наполегливості, вміння формувати та відстоювати власну думку.

4. Конкурс є щорічним інтелектуальним змаганням, що проводиться серед учнів (вихованців) 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів, вихованців (учнів, слухачів) позашкільних навчальних закладів, студентів вищих навчальних закладів           І-ІІ рівнів акредитації.

5 Під час проведення І та ІІ етапів Конкурсу обробка персональних даних учасників здійснюється з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних».

 

ІІ. Учасники Конкурсу

 

1. Участь у Конкурсі беруть учні (вихованці) 9-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, учні, слухачі професійно-технічних навчальних закладів, вихованці (учні, слухачі) позашкільних навчальних закладів, студенти вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, які займаються науково-дослідницькою діяльністю (далі - учасники).

У Конкурсі можуть брати участь учні (вихованці) 7-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів за умови виконання ними випробувань із базових дисциплін за програмами для 9 класу. Всі інші учасники виконують контрольні завдання з базового предмету за програмою класу, в якому навчаються.

Контрольні завдання виконуються відповідно до переліку базових дисциплін, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

2. Учасник Конкурсу може брати участь у декількох наукових секціях за умови подання відповідної кількості науково-дослідницьких робіт за напрямами цих секцій.

У разі неспівпадання базових дисциплін у наукових відділеннях і наукових секціях, у яких учасник бере участь, він за рішенням журі повинен написати декілька контрольних робіт.

3. Кількість учасників, які можуть брати участь у І етапі Конкурсу від одного навчального закладу, не обмежується.

У ІІ етапі Конкурсу беруть участь учасники, які посіли перші місця за підсумками І етапу Конкурсу у відповідних наукових секціях та слухачі Кіровоградської Малої академії наук учнівської молоді, які пройшли відбірковий етап у своїх наукових секціях та рекомендовані науковим керівником секції.

4. У разі відмови від участі в ІІ етапі учасника, що зайняв перше місце на         І етапі, до участі у конкурсі може бути допущений учасник, який посів ІІ місце.

У разі офіційного звернення заміна попередньо заявленого учасника            ІІ етапу здійснюється за рішенням організаційного комітету ІІ етапу Конкурсу.

До складу команди від району, міста, закладу обласного підпорядкування включається по одному переможцю від секції та додатково слухачі Кіровоградської МАНУМ, рекомендовані територіальним відділенням.

5.У разі, коли у секції кількість заявлених учасників ІІ етапу Конкурсу менша 30 осіб, організаційним комітетом можуть допускатися до участі в ІІ етапі учасники, які посіли призові місця (І,ІІ,ІІІ) у І етапі Конкурсу, на підставі листів-клопотань управлінь, відділів освіти райдержадміністрацій, міськвиконкомів, закладів обласного підпорядкування, професійно-технічних, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації за умови, якщо загальна кількість учасників у зазначених секціях не перевищуватиме 30 осіб.

6. До місця проведення кожного етапу Конкурсу учасники прибувають організовано в супроводі керівника команди, який призначається наказом відповідного органу управління освітою з числа керівників гуртків, секцій, педагогічних працівників навчальних закладів.

Керівник команди відповідає за збереження життя та здоров’я членів команди.

7. Учасники Конкурсу зобов’язані дотримуватись вимог цих Умов, порядку проведення відповідного етапу Конкурсу, правил техніки безпеки.

8. У разі порушення учасником цих Умов організаційний комітет відповідного етапу Конкурсу має право дискваліфікувати такого учасника.

 

ІIІ. Організаційний комітет Конкурсу

1. Для організації та проведення кожного етапу Конкурсу створюються організаційні комітети.

Організаційний комітет кожного етапу Конкурсу формується з числа керівників навчальних закладів, працівників органів управління освітою, територіальних відділень Малої академії наук України, педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників наукових і методичних установ та організацій, представників засобів масової інформації, громадських і благодійних організацій, органів місцевого самоврядування та державних органів (за згодою).

2. Організаційні комітети І етапу Конкурсу формуються місцевими органами управління освітою за поданням територіального відділення Малої академії наук України.

3. Персональні склади організаційних комітетів І етапу Конкурсу затверджуються наказами місцевих органів управління освітою.

4. Організаційний комітет ІІ етапу Конкурсу створюється департаментом  освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації  за поданням територіального відділення Малої академії наук України.

Персональний склад оргкомітету ІІ етапу Конкурсу затверджується наказом департаментом  освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації.

5. До складу кожного організаційного комітету входять: голова, члени організаційного комітету та секретар.

6. Очолює організаційний комітет голова, який визначає та розподіляє повноваження членів організаційного комітету, керує роботою з організації й проведення відповідного етапу Конкурсу.

7. Члени організаційного комітету здійснюють організаційну роботу щодо проведення відповідного етапу Конкурсу та забезпечують порядок його проведення.

8. Секретар організаційного комітету:

оформляє документацію щодо проведення та підбиття підсумків відповідного етапу Конкурсу;

сприяє висвітленню результатів відповідного етапу Конкурсу в засобах масової інформації;

відповідає за зберігання документів та матеріалів щодо проведення відповідного етапу Конкурсу.

 

ІV. Журі І-II етапів Конкурсу

 

1. Журі Конкурсу створюється з метою забезпечення об’єктивності оцінювання науково-дослідницьких робіт, їх захисту учасниками та визначення переможців відповідного етапу Конкурсу.

Журі кожного етапу Конкурсу формується з числа працівників органів управління освітою, територіальних відділень Малої академії наук України, педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників навчальних закладів, наукових і методичних установ та організацій, представників органів державної влади (за згодою) тощо.

2. Кількість членів журі не повинна перевищувати третину від кількості учасників у науковій секції.

3. Склад журі І етапу затверджується наказами відповідних відділів, управлінь освіти районних державних адміністрацій, міських рад, закладів обласного підпорядкування, професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.

4. Склад журі ІІ етапу затверджується наказом департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації. Допускається об’єднання журі декількох секцій за спорідненими розділами наук, якщо кількість заявлених в одній із секцій учасників менша 6.

5. Журі очолює голова, який організовує роботу членів журі, проводить засідання журі, забезпечує об’єктивність розгляду апеляцій, бере участь у визначенні переможців відповідного етапу Конкурсу в науковій секції, підписує оціночні протоколи.

6. Журі:

Здійснює заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт учасників конкурсу-захист, оцінює контрольні випробування з базових дисциплін та захист науково-дослідницьких робіт учасників

Складає відповідні протоколи.

Після конкурсу-захисту проводить консультації для учасників
і  наукових керівників щодо написання науково-дослідницької роботи, бере участь у розгляді спірних питань.

Рекомендує кандидатів до складу команди для участі у наступному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

 

V. Строки, місце та умови проведення Конкурсу

 

1. Конкурс проводиться у два етапи:

І етап проводиться в районах, містах відділами, управліннями освіти райдержадміністрацій, міських рад, закладами обласного підпорядкування, професійно-технічними та вищими навчальними закладами І-ІІ рівнів акредитації;

II етап проводиться в м. Кіровограді департаментом освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації та Малою академією наук учнівської молоді Кіровоградського обласного навчально-виховного комплексу (гімназія-інтернат-школа мистецтв).

2. У загальноосвітніх, позашкільних і професійно-технічних навчальних закладах може проводитися відбірковий тур І етапу Конкурсу у формі конференцій наукових товариств учнів, якщо такі товариства у цих закладах діють.

Порядок організації та проведення конференції наукового товариства учнів визначається наказом керівника навчального закладу або керівним органом наукового товариства.

Підсумки конференції наукового товариства учнів затверджуються наказом керівника навчального закладу. На підставі цього наказу визначається список учнів, які братимуть участь у І етапі Конкурсу.

3. Координацію І та ІІ етапів Конкурсу забезпечує Кіровоградське територіальне відділення Малої академії наук України.

4. Строки, місце проведення, визначення результатів І етапу Конкурсу, а також інші умови, передбачені цими Умовами, та строки подання робіт на ІІ етап Конкурсу визначаються окремими наказами відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, закладів обласного підпорядкування, професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.

5.  Строки, місце проведення ІІ етапу Конкурсу, а також інші умови, передбачені цими Умовами, у тому числі строки подання робіт на ІІІ етап Конкурсу визначається наказом департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації.

6. Переліки наукових відділень, наукових секцій, в яких проводяться                І і ІІ етапи Конкурсу, та базових дисциплін затверджуються окремими наказами відповідних органів управління освітою з урахуванням поданих заявок.

7. Для участі у І етапі Конкурсу керівники навчальних закладів, у яких навчаються учасники, у встановлені відповідними наказами строки подають до організаційних комітетів І етапу такі документи:

заявки на участь у І етапі Конкурсу за формою згідно з додатком 1;

науково-дослідницькі роботи учасників.

8. Підсумки проведення І етапу Конкурсу затверджуються наказами місцевих органів управління освітою на підставі протоколів журі та оприлюднюються на офіційних веб-сайтах цих органів управління освітою не пізніше ніж через         10 календарних днів після закінчення І етапу.

За результатами І етапу Конкурсу та за рекомендаціями Кіровоградської Малої академії наук учнівської молоді формуються команди для участі в ІІ етапі.

9. Для участі у ІІ етапі Конкурсу організатором І етапу у встановлені відповідними наказами строки учасниками подаються до організаційного комітету ІІ етапу такі документи:

копія підсумкового наказу про результати проведення I етапу Конкурсу;

заявки на участь у II етапі Конкурсу (додаток 1);

інформація про результативність участі вихованців територіального відділення Малої академії наук України в І етапі Конкурсу (додаток 2);

науково-дослідницькі роботи на паперових і електронних носіях.

У підсумковому наказі І етапу обов’язково вказується:

прізвище, ім’я, по батькові (в називному відмінку) переможців і учасників І етапу Конкурсу, назва закладу освіти та клас (курс) навчання;

прізвище, ім'я, по батькові кандидатів до складу команди для участі в        ІІ етапі Конкурсу;

інформація про результати і рівень проведення І етапу Конкурсу.

10. Інформацію про проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт та заявки на участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України в Кіровоградській області оргкомітети надсилають у паперовому та електронному варіантах до Кіровоградської Малої академії наук учнівської молоді до 01 лютого.

11. За відсутності інформації про проведення І етапу та заявок, неправильного їх оформлення або порушення строку подання, питання участі команди в ІІ етапі конкурсу-захисту вирішується оргкомітетом.

12. Підсумки проведення ІІ етапу Конкурсу затверджуються наказом департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації на підставі протоколів журі та оприлюднюються на офіційних веб-сайтах цих органів управління освітою не пізніше ніж через 10 календарних днів після закінчення ІІ етапу.

За результатами ІІ етапу Конкурсу формуються команди для участі у ІІІ етапі та проводиться поглиблена підготовка рекомендованих учнів, що ввійшли до складу команди.

11. Усі науково-дослідницькі роботи повинні бути оформлені згідно з Вимогами щодо написання, оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких робіт (додатки 3,4).

12. Документація і науково-дослідницькі роботи І етапу Конкурсу науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України зберігаються протягом року у відділах, управліннях освіти районних державних адміністрацій, міських рад, закладах обласного підпорядкування, професійно-технічних та вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації.

13. Документація і науково-дослідницькі роботи ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України зберігаються протягом трьох років у Кіровоградській Малій академії наук учнівської молоді.

14. Втручання батьків та інших осіб у процедуру проведення Конкурсу, розгляду апеляційних заяв учасників, у роботу організаційного комітету та журі забороняються.

15. Фото-, кіно-, телезйомки під час проведення Конкурсу здійснюються з дотриманням вимог чинного законодавства.

 

VІ. Програма Конкурсу

 

1. Конкурс проводиться за такими розділами:

заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт;

оцінювання навчальних досягнень із базових дисциплін;

захист науково-дослідницьких робіт.

2. Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт здійснюється членами журі на предмет дотримання учасниками Вимог щодо написання, оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких робіт.

Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт передбачається програмами проведення І, ІІ  етапів Конкурсу. Форма заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт під час проведення І і ІІ етапів Конкурсу визначається відповідними організаційними комітетами.

Результати заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт учасників вносяться до підсумкового протоколу, який підписується усіма членами журі, та оголошуються учасникам напередодні захисту науково-дослідницьких робіт.

3. Оцінювання навчальних досягнень із базових дисциплін передбачається програмами проведення І, ІІ етапів Конкурсу та здійснюється у формі контрольної роботи.

Оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін передбачає виконання завдань за трьома рівнями складності.

На виконання завдань із базових дисциплін учасникам відводиться три астрономічних години.

4. Захист науково-дослідницьких робіт здійснюється відповідно до програм проведення І, ІІ етапів Конкурсу.

Під час захисту проводяться дебати (обговорення проблемних аспектів робіт) у групах за певною тематикою досліджень.

Порядок захисту, дебатів і склад груп визначаються журі за підсумками заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт.

Для захисту роботи учаснику надається до 10 хвилин, для відповіді на запитання - до 3 хвилин.

Після виступу всіх учасників у науковій секції журі проводить оцінювання їхніх виступів.

Результати оцінювання захисту науково-дослідницьких робіт оголошуються учасникам під час оприлюднення підсумкового протоколу відповідного етапу Конкурсу в науковій секції.

5. На підставі заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт, оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін та захисту науково-дослідницьких робіт організаційним комітетом складається підсумковий протокол проведення відповідного етапу Конкурсу в кожній секції, який є підставою для встановлення результатів відповідного етапу Конкурсу.

 

VІІ. Умови визначення результатів Конкурсу

 

1. Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт проводиться журі.

На кожну роботу складається рецензія в письмовому вигляді. Результат заочного оцінювання може бути переглянутий членами журі після захисту науково-дослідницької роботи.

Результати заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт оголошуються перед захистом науково-дослідницьких робіт.

2. Після заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт журі до захисту не допускаються учасники:

з роботами, тема та зміст яких не відповідають профілю секції;

роботи, що були представлені в попередні роки та не мають суттєвого доопрацювання;

роботи які є плагіатом, компілятивні без самостійного дослідження, опрацювання джерел і власних висновків з обраної тематики.

  3. Критерії оцінювання науково-дослідницьких робіт.

      Критерії оцінювання науково-дослідницьких робіт для відділень математики, фізики і астрономії, економіки, технічних наук (крім секції науково-технічної творчості та винахідництва), комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук.

Критерій

Максимальна кількість балів

1.

Актуальність теми дослідження

2

2.

Наявність елементів наукової новизни

5

3.

Обґрунтованість отриманих результатів

5

4.

Повнота огляду відомих результатів, близьких до теми роботи

3

5.

Відповідність вимогам оформлення наукових робіт

5

 

Всього

20

Критерії оцінювання науково-дослідницьких робіт для секції науково-технічної творчості та винахідництва

Критерій

Максимальна кількість балів

1.

Актуальність, практичне, прикладне значення роботи

5

2.

Наявність елементів науково-технічної новизни, евристичність роботи

4

3.

Системність і повнота у розкритті теми; аргументованість висновків, їх відповідність отриманим результатам

4

4.

Дослідницький характер роботи; доцільність та коректність використаних методів дослідження

4

5.

Функціональна спроможність винаходу, наявність патенту

1

6.

Відповідність вимогам оформлення наукових робіт

2

 

Всього

20

Критерії оцінювання науково-дослідницьких робіт для відділень історії, філософії та суспільствознавства, мовознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства (крім секції літературної творчості)

Критерій

Максимальна кількість балів

1.

Аргументованість вибору теми дослідження, чіткість постановки проблеми, мети та завдань дослідження

3

2.

Вміння чітко і ясно викладати свої думки, критично осмислювати використані джерела

5

3.

Самостійність, оригінальність і доказовість суджень, наявність елементів наукової новизни

8

4.

Повнота  у розкритті теми, глибина аналізу літературних даних

5

5.

Обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням та меті дослідження

2

6.

Відповідність вимогам оформлення наукових робіт

2

 

Всього

25

Критерії оцінювання науково-дослідницьких робіт для секції літературної творчості.

Критерій

Максимальна кількість балів

1

Повнота розкриття теми та художніх образів

10

2

Оригінальність образно-художнього мислення

7

3

Власна творча неповторність

5

4

Грамотність викладу, культура оформлення

3

 

Всього

25

 

4.  Оцінювання навчальних досягнень із базової дисципліни.

Оцінювання навчальних досягнень із базової дисципліни передбачає виконання завдань за трьома рівнями складності. Завдання може містити декілька питань або бути представлене у вигляді тестів.

У відділеннях математики, фізики і астрономії, економіки, технічних, комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук учасники виконують 7 завдань:

І рівень – 3 завдання  по 3 бали за кожне (загалом  9 балів);

ІІ рівень – 2 завдання по 5 балів за кожне (загалом  10 балів);

ІІІ рівень – 2 завдання по 7 балів за кожне (загалом  14 балів).

Максимальна сума балів – 33.

У відділеннях історії, філософії та суспільствознавства, мовознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства учасники виконують 9 завдань:

І рівень – 4 завдання по 2 бали за кожне (загалом 8 балів);

ІІ рівень – 3 завдання по 4 балів за кожне (загалом 12 балів);

ІІІ рівень – 2 завдання по 5 балів за кожне (загалом 10 балів).

Максимальна сума балів – 30.

5. Перед початком виконання контрольних завдань учасники ознайомлюються з правилами виконання контрольних завдань. Результат контрольних завдань учасника може бути скасований рішенням оргкомітету, якщо були зафіксовані  порушення правил виконання контрольних завдань з боку учасника, про що складається відповідний акт.

Забороняється втручання батьків учасників та інших сторонніх осіб у перевірку робіт, захист та розгляд апеляцій.

6. Захист науково-дослідницької роботи.

Захист науково-дослідницьких робіт проходить окремо в кожній секції. Для захисту роботи автору надається до 10 хвилин, для відповіді на запитання – до       3 хвилин. Порядок виступу учасників під час захисту визначає журі.

Залежно від конкретних умов проведення захисту журі секції може надати право присутності на захисті робіт науковим керівникам або супроводжуючим особам.

Для відділень математики, фізики і астрономії, економіки, технічних наук, комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук захист оцінюється за такими критеріями:

Критерій

Максимальна кількість балів

1.

Аргументованість вибору теми і методів дослідження

5

2.

Ступінь самостійності і особистий внесок автора в роботу

15

3.

Чіткість і логічність, послідовність і грамотність  викладення матеріалу

9

4.

Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність заданих запитань)

9

5.

Культура мовлення, вільне володіння матеріалом

9

 

Всього

47

 

Для відділень історії, філософії та суспільствознавства, мовознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства захист оцінюється за такими критеріями:

Критерій

Максимальна кількість балів

1.

Аргументованість вибору теми дослідження

4

2.

Критичний аналіз досліджуваної проблеми з виявленням особистого внеску учасника конкурсу в розв’язання порушеної проблеми

15

3.

Чіткість і логічність, послідовність і грамотність  викладення матеріалу

9

4.

Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність заданих запитань)

9

5.

Культура мовлення, вільне володіння матеріалом

4

6.

Наявність і доцільність додаткового матеріалу, що унаочнює основні результати дослідження (мультимедійна презентація, схеми, таблиці,  малюнки, роздатковий матеріал тощо)

4

 

Всього

45

 

7. Результати захисту науково-дослідницьких робіт оголошуються після виступу всіх учасників відповідної наукової секції та підсумкової наради членів журі.

8. Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за участь у всіх розділах програми Конкурсу, становить 100 балів.

10. Переможці І, ІІ етапів Конкурсу визначаються в кожній науковій секції окремо за сумою балів, набраних учасниками в усіх розділах програми Конкурсу.

Переможцями Конкурсу є учасники, які в наукових секціях посіли 1, 2 і          3 місця та відзначені дипломами відповідно І, ІІ і ІІІ ступенів.

11. Кількість призових (перших, других, третіх) місць та їх орієнтовний розподіл за результатами І  етапу Конкурсу визначаються організаційними комітетами.

12. Кількість призових (перших, других, третіх) місць за результатами            ІІ етапу Конкурсу становить не більше 50 відсотків від загальної кількості учасників у кожній секції окремо з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.

Перше місце визначається, якщо учасник набрав 85 і більше балів.

Друге місце визначається, якщо учасник набрав 80 і більше балів.

Третє місце визначається, якщо учасник набрав 75 і більше балів.

При рівності сум балів декількох учасників місця визначаються з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.

 

VІІІ. Порядок розгляду спірних питань

 

1. Порядок розгляду спірних питань щодо результатів заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт учасників.

Результати заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт оприлюднюються на сайті Кіровоградської МАНУМ за три дні до  захисту науково-дослідницьких робіт. Автор роботи має право подати апеляцію в письмовій формі у день оприлюднення результатів. Перед захистом він отримує аргументовану рецензію з висновками та рекомендаціями журі. Якщо учасник конкурсу не згідний із результатами заочного оцінювання, під час захисту роботи йому надається можливість навести відповідні аргументи щодо свого дослідження.

За рішенням журі попередня оцінка може бути змінена.

2. Порядок розгляду спірних питань щодо результатів оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін.

Якщо учасник конкурсу не згідний із результатами оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни, він подає заяву оргкомітету у день оголошення результатів оцінювання навчальних досягнень із базової дисципліни.

В апеляційній заяві вказується причина подання апеляції.

Після прийому апеляційної заяви учаснику конкурсу повідомляється про час і місце її розгляду.

Апеляційна заява розглядається в присутності учасника конкурсу-захисту. Присутність інших осіб не допускається.

Розгляд апеляції веде голова або член оргкомітету конкурсу-захисту.

Учасник конкурсу-захисту ознайомлюється з остаточним рішенням журі, яке засвідчує своїм підписом в апеляційній заяві.

3. Результати захисту науково-дослідницьких робіт оголошуються після виступу всіх учасників відповідної секції та підсумкової наради журі. Якщо за результатами захисту науково-дослідницької роботи в учасника виникають питання, йому надаються аргументовані роз’яснення і рекомендації головою або членами журі секції.

Загальні результати конкурсу-захисту фіксуються у підсумковому протоколі.

 

 

 

ІХ. Нагородження переможців Конкурсу

 

1. Переможці усіх етапів Конкурсу нагороджуються дипломами переможців.

Учасники, які не стали переможцями І чи ІІ етапів Конкурсу, нагороджуються дипломами учасників.

2. Дипломи переможців і учасників підписують:

за підсумками І етапу Конкурсу - керівники місцевих органів управління освітою;

за підсумками ІІ етапу Конкурсу - керівник органу управління освітою в Кіровоградській області.

3. Результати кожного етапу Конкурсу затверджуються наказом відповідного органу управління освітою.

4. Кращі роботи учасників Конкурсу можуть бути відзначені спеціальними дипломами, відзнаками та призами, а також спеціальними стипендіями установ, закладів, громадських та благодійних організацій тощо.

 

Х. Фінансування Конкурсу

1. Витрати на організацію та проведення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів, не заборонених чинним законодавством України.

2. Харчування учасників Конкурсу проводиться за нормами, передбаченими для вихованців училищ фізичної культури.

3. За науковими, педагогічними та науково-педагогічними працівниками навчальних закладів і установ, які залучаються до проведення Конкурсу, зберігаються норми відшкодування витрат на службові відрядження, встановлені Кабінетом Міністрів України.

4. До роботи зі складання та перевірки контрольних завдань, тестів і до участі в роботі оргкомітету та журі можуть залучатися наукові, педагогічні та науково-педагогічні працівники навчальних закладів та установ на договірних засадах з оплатою праці відповідно до чинного законодавства України.

 

 

 

 

Додаток 1
до
Умов проведення І,ІІ етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту 
науково-дослідницьких робіт 
учнів - членів Малої академії 
наук
в Кіровоградській області
(пункт
7,9 розділу V

 

ЗАТВЕРДЖЕНО 
_____________________________________ 
(посада керівника органу управління освітою)

 

___________ 
       (підпис)

____________________ 
       (ініціали, прізвище) 

«____» _______________ 20__р.

 

) ЗАЯВКА 
на участь у І (ІІ, ІІІ) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України

 

 

       

Наукова секція:  правознавство__________________________________________________

Базова дисципліна:  історія України______________________________________________

Тема науково-дослідницької роботи: «Здобутки та перспективи інституту захисту прав дитини в умовах євроінтеграції»_________________________________________________

Прізвище: Липкан_____________________________________________________________

Ім'я: Дмитро__________________________________________________________________

По батькові: Сергійович________________________________________________________

Рік народження: 1999_____________

Участь в олімпіадах, конкурсах-захистах відповідного рівня (рік, предмет, тема роботи):    ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади з історії – ІІІ місце, 2015 рік; ІІ етап захисту науково-дослідницьких робіт в Малій академії наук учнівської молоді, секція правознавства, тема: «Здобутки та перспективи інституту захисту прав дитини в умовах євроінтеграції»,  – І місце; секція історії України, тема: «Трибун поневолених народів Ольгерд Бочковський: сторінки життя та діяльності», - ІІ місце.

Найменування територіального відділення Малої академії наук України:

 Кіровоградська мала академія наук учнівської молоді______________________________

Найменування базового позашкільного навчального закладу: 
Мала академія наук учнівської молоді____________________________________________

Найменування загальноосвітнього (професійно-технічного, вищого) навчального закладу: НВК: «Знам’янська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей»__________________________________

Клас (курс): 10-А клас._______

Прізвище, ім’я, по батькові наукового керівника:Зеленський Сергій Миколайович_______

Потреба в технічних  засобах:презентація_________________________________________

Мінімальні вимоги до комп'ютера: можливість з флеш-диску відправити презентацію на компютер___________________________________________________________________

Місце проживання: Кіровоградська область, місто Знамянка, вулиця Глібка, будинок №2, квартира № 45.________________________________________________________________

Контактний телефон, електронна пошта: +380665913023; dimastiy1999@ukr.net__________

Керівник

_____________ 
(підпис)

____________________ 
(прізвище, ініціали)

 

 

 

Додаток 2 
до Умов проведення
 І,ІІ етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту
 
науково-дослідницьких робіт
 
учнів - членів Малої академії
 
наук в Кіровоградській області
 (пункт 9 розділу
V)

 

 

 

ІНФОРМАЦІЯ 
про результативність участі вихованців територіального відділення Малої академії наук України в І (ІІ) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України

Наукове відділення

Етап конкурсу-захисту І (ІІ)

Наукова секція

місце проживання

усього

кількість учасників

обласні, республіканські центри

міста, районні центри

села, селища міського типу

кількість учасників

кількість переможців

кількість учасників

кількість переможців

кількість учасників

кількість переможців

кількість учасників

кількість переможців

9 клас

10 клас

11 клас









































































Разом























Керівник

_____________ 
(підпис)

____________________ 
(прізвище, ініціали)

М.П.

 

 

                         

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3 
до Умов проведення
 І,ІІ етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту
 
науково-дослідницьких робіт
 
учнів - членів Малої академії
 
наук в Кіровоградській області
 (пункт 11 розділу
V)

 

                                                                                   ВИМОГИ 
щодо написання, оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких робіт

І. Загальні положення

1. На Конкурс подаються науково-дослідницькі роботи (далі - роботи) проблемно-пошукового характеру, які відповідають віковим інтересам та пізнавальним можливостям учасників Конкурсу, свідчать про їх обізнаність із сучасним станом галузі дослідження, опанування ними методики проведення експерименту.

Тематика має відповідати напрямам наукових секцій наукових відділень Малої академії наук України.

2. Робота має ґрунтуватись на певних науковій та експериментальній базах, містити дані особисто проведених дослідів, спостережень чи пошукової роботи; результати їх обробки, аналізу та узагальнення; посилання на відповідні наукові джерела; відображати власну позицію дослідника.

У роботі мають бути чітко визначені: мета, об’єкт і предмет дослідження, завдання, методика дослідження, відмінність та перевага запропонованих підходів і результатів.

Зміст і результати досліджень викладаються стисло, логічно, грамотно та аргументовано, без загальних слів, міркувань, бездоказових тверджень, тавтології.

Назва роботи має бути стислою та відповідати суті наукової проблеми (завдання), що вирішується.

3. До наукової роботи мають бути додані відгуки наукового керівника та рецензія фахівця у відповідній галузі (досвідченого педагогічного, наукового чи науково-педагогічного працівника).

Достовірність наведених у роботі результатів підтверджується у відгуку науковим керівником.

4. Робота оформлюється у двох примірниках: один використовується журі під час її оцінювання, другий - учасником під час захисту. Примірники роботи мають бути ідентичними.

5. До розгляду не приймаються:

роботи, тема та зміст яких не відповідають профілю наукової секції;

роботи, що були представлені в попередні роки та не мають суттєвого доопрацювання;

роботи, які є плагіатом;

роботи без самостійного дослідження, опрацювання джерел і власних висновків з обраної тематики;

роботи без тез, відредагованих та оформлених відповідно до цих вимог.

Автори таких робіт після заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт отримують відповідну рецензію та до подальшої участі в Конкурсі не допускаються.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Структура роботи

Робота має бути побудована за певною структурою. Основними складовими структури роботи є такі:

титульний аркуш;

тези;

зміст;

перелік умовних позначень, символів, скорочень, термінів (за необхідності);

вступ;

основна частина;

висновки;

список використаних джерел;

додатки (за необхідності).

ІІІ. Вимоги до змісту роботи

1. Титульний аркуш є першою сторінкою роботи, що заповнюється за зразком, поданим удодатку 6.

2. У тезах (текст обсягом до 1 сторінки) подається стисла характеристика змісту роботи з визначенням основної мети, актуальності та завдань наукового дослідження. Також у них зазначаються висновки та отримані результати проведеної роботи.

У заголовку тез наводяться такі дані: назва роботи; прізвище, ім’я, по батькові автора; найменування територіального відділення Малої академії наук України; найменування базового позашкільного навчального закладу; найменування загальноосвітнього (професійно-технічного, вищого) навчального закладу; клас (курс); найменування населеного пункту; прізвище, ім’я, по батькові, посада (за наявності - науковий ступінь, вчене звання) наукового керівника.

3. Зміст подається на початку роботи. Він містить найменування та номери початкових сторінок усіх розділів, підрозділів та пунктів (якщо вони мають заголовок), зокрема вступу, висновків до розділів, загальних висновків, додатків, списку використаних джерел тощо.

4. Якщо в роботі використано специфічну термінологію, а також маловідомі скорочення, нові символи, позначення тощо, то їх перелік подається у вигляді окремого списку, який розміщується перед вступом.

Перелік має розташовуватись двома стовпчиками: у лівому в абетковому порядку наводяться умовні позначення, символи, одиниці скорочення або терміни; у правому - їх детальне розшифрування.

Якщо в роботі спеціальні терміни, скорочення, символи, позначення тощо повторюються менше трьох разів, перелік не складається, а їх розшифрування наводиться в тексті при першому згадуванні.

5. У вступі коротко обґрунтовуються актуальність і доцільність обраної теми, підкреслюється сутність досліджуваної проблеми; формулюються мета роботи та зміст поставлених завдань, об’єкт і предмет дослідження; подаються перелік використаних методів дослідження, характеристика роботи (теоретична, прикладна); вказуються нові наукові положення, запропоновані учасником особисто, відмінність отриманих результатів від відомих раніше та ступінь новизни (вперше отримано, удосконалено, набуло подальшого розвитку); повідомляється про наукове використання результатів досліджень або даються рекомендації щодо їх використання, для прикладних робіт повідомляється про прикладну цінність отриманих результатів.

У разі використання в роботі ідей або розробок, що належать співавторам, слід відмітити про цей факт і зазначити конкретний особистий внесок учасника. Також зазначаються відомості про публікацію роботи та апробацію її результатів (за наявності).

Орієнтовний обсяг вступу - 2-3 сторінки.

6. Основна частина роботи складається з розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів.

Кожний розділ розпочинається з нової сторінки. Основному тексту розділу може передувати коротка передмова з описом обраного напряму дослідження та обґрунтуванням застосованих методів досліджень. У кінці кожного розділу формулюються висновки зі стислим викладенням наведених у розділі наукових і практичних результатів, що дає можливість звільнити основні висновки від другорядних подробиць.

В основній частині роботи наводяться характеристика джерел, використаних для написання роботи, та короткий огляд літератури з даної тематики, окреслюються основні етапи наукової думки за визначеною проблемою, вказуються питання, які залишилися невирішеними; обґрунтовується вибір напряму досліджень, наводяться методика та техніка дослідження; подаються відомості про обсяг дослідження; викладаються, аналізуються та узагальнюються отримані результати, подається їх оцінка.

Зміст основної частини має відповідати темі роботи та повністю її розкривати. Обсяг основної частини не повинен перевищувати 20 % обсягу основної частини.

7. Висновки мають містити стислий виклад результатів вирішення наукової проблеми та поставлених завдань, зроблених у процесі аналізу обраного матеріалу, оцінок та узагальнень. Необхідно підкреслити їх самостійність, новизну, теоретичне та (або) прикладне значення, акцентувавши увагу на кількісних і якісних показниках здобутих результатів, обґрунтувати достовірність результатів та надати рекомендації щодо їх використання.

8. Список використаних джерел - елемент бібліографічного апарату, який містить бібліографічні описи використаних джерел.

Список використаних джерел слід розміщувати одним із таких способів: у порядку появи посилань у тексті (найбільш зручний у користуванні та рекомендований під час написання роботи), в алфавітному порядку прізвищ перших авторів або заголовків, у хронологічному порядку.

Відомості про джерела складаються відповідно до вимог, зазначених у стандартах: ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 «Система стандартів з інформації бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання», затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 10.11.2006 № 322; ДСТУ 4331:2004 «Правила описування архівних документів», затверджені наказом Держспоживстандарту України від 17.08.2004 № 181; ДСТУ 3582:2013 «Інформація та документація. Бібліографічний опис. Скорочення слів і словосполучень в українській мові. Загальні вимоги та правила», затверджений наказом Мінекономрозвитку від 22.08.2013 № 1010; ДСТУ 3008:95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення», затверджений наказом Держстандарту України від 23.02.1995 № 58.

Наприклад:

книга одного автора оформлюється так: Карпенко О.О. Аналітико-синтетична переробка документної інформації : бібліографічний опис [Текст] : навч. посіб. / О.О. Карпенко ; М-во освіти і науки України, Нац. аерокосміч. ун-т ім. М.Є. Жуковського «Харк. авіац. ін-т». -Х. : ХАІ, 2009. - 70 с.;

книга двох авторів оформлюється так: Кушнаренко Н.М. Наукова обробка документів [Текст] : підручник / Н.М. Кушнаренко, В.К. Удалова. - 3-тє вид., стер. - К. : Знання, 2006. - 331 с. - (Вища освіта ХХІ століття);

книга трьох авторів оформлюється так: Власова Г.А. Аналітико-синтетична інформація [Текст] : навч. посіб. / Г.В. Власова, В.І. Лутовинова, Л.І. Титова ; М-во культури і туризму України, Держ. акад. керів. кадрів культури і мистецтв. - К. : ДАКККіМ, 2006. - 290 с.: іл., табл.;

книга чотирьох авторів оформлюється так: Механізація переробної галузі агропромислового комплексу [Текст] : [підруч. для учнів проф.-тех. навч. закл.] / О.В. Гвоздєв, Ф.Ю. Ялпачик, Ю.П. Рогач, М.М. Сердюк. - К. : Вища освіта, 2006. - 478 [1] с. - (ПТО: Професійно-технічна освіта);

книга п’яти авторів і більше оформлюється так: Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки, 1918-1945 рр. [Текст] : навч. посіб. для студ. ВНЗ / Баранов З.А., Кипаренко Г.М., Мовчан С.П. [та ін.] ; за ред. М. Швагуляка. - Львів : Афіша, 2005. - 288 с.;

збірник оформлюється так: Цеков Ю.І. Підтекст художнього твору і світовідчування письменника [Текст] / Ю.І. Цеков // Проблеми сучасного літературознавства. - Одеса, 1998. - С. 149-180;

збірник під заголовком оформлюється так: Античная мифология : энциклопедия / [сост., ред. и предисл. К. Королева]. - М. : Эксмо ; СПб : Мидгард, 2005. - 768 с. : ил.;

багатотомна книга оформлюється так: Корнієнко М.В. Дорогами правозахисту [Текст] : публікації у ЗМІ : у 3 т. / М.В. Корнієнко ; Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ. - Дніпропетровськ : Ліра ЛТД, 2008. - Т. 2 : Інтерв’ю. - 586 с.;

дисертація та автореферат дисертації оформлюються так:

Ніколаєнко А.О. Удосконалення нормативної бази для вхідного контролю колісних пар вагонів [Текст] : дис. … канд. тех. наук : 05.01.12 / Ніколаєнко Андрій Олександрович. - Захищена 15.07.2008 ; затв. 20.11.2008. - Севастополь, 2008. - 151 с. - Бібліогр. : с. 68-115;

Копанєва В.О. Формування фонду мережевих ресурсів у науковій бібліотеці (90-ті роки ХХ ст. - поч. ХХІ ст.) [Текст] : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. істор. наук : спец. 27.00.03 «Книгознавство, бібліотекознавство, бібліографознавство» / Копанєва Вікторія Олександрівна ; НБУ ім. В.І. Вернадського. - К., 2008. - 20 с.;

стаття із журналу оформлюється так: Дзюба І.М. Україна перед сфінксом майбутнього [Текст] / І.М. Дзюба // Науковий світ. - 2004. - № 2. - С. 2-6;

рецензія оформлюється так: Мойсеєнко А. Наодинці зі словом [Текст] / А. Мойсеєнко // Дзвін. - 1991. - № 12. - С. 143-146. - Рец. на кн. : Мірошниченко М.К. Око : поезія. - К. : Рад. письменник, 1989. - 138 с.

Якщо в конкретному інформаційному масиві переважають документи одного виду, загальне позначення матеріалу може бути випущеним, напр. : [Текст] - в описах текстових видань.

Картографічні документи оформлюються так: Васильків [Карти]: обличчя міста / Держ. служба геодезії, картографії та кадастру, ДНВП «Картографія» ; ред. Л.П. Біла. - 1 : 15000. - К. : Картографія, 2009. - 1 к.

(1 арк.) : текст, іл., реклама : кольор. ; 48х68 см, склад 24х10 см - (Мандрівник). - На звороті арк. : текст, іл. - Дод. карта : Васильківський район. 1 : 220000.

Електронні джерела оформлюються відповідно до загальних правил опису літературних джерел, при цьому в квадратних дужках після назви зазначається: [Електронний ресурс]. У кінці - Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua.

Наприклад: Архіви України [Електронний ресурс] : офіц. веб-портал Держ. арх. служби України / Держ. арх. служба України. - Електрон. дані. - [К.], 2014. - Режим доступу: http://www.archives.gov.ua/. - Назва з титул. екрана.

Посилання на сайти, портали, Інтернет-ресурси розміщуються окремо в кінці списку використаних джерел без нумерації під заголовком: «ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ», наприклад: http://www.botany.kiev.ua.

9. У додатках містяться допоміжні або додаткові матеріали, необхідні для повноти сприйняття роботи, кращого розуміння отриманих результатів: проміжні математичні доведення, формули та розрахунки, додаткові таблиці, графіки, рисунки, ілюстрації тощо.

IV. Правила оформлення роботи

1. Робота друкується шрифтом Times New Roman текстового редактора Word (або Open Office) розміру 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з інтервалом 1,5 (до 30 рядків на сторінці).

Поля: ліве, верхнє і нижнє - не менше 20 мм, праве - не менше 10 мм.

Обсяг роботи складає 15-20 (для гуманітарних напрямів - 20-25) друкованих сторінок. До загального обсягу роботи не входять: тези, додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Текст роботи має бути написаний без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.

Роботи виконуються державною мовою (у секціях мови та літератури дозволяється виконання робіт російською мовою та мовами національних меншин); до роботи з іноземної мови додається анотація іноземною мовою.

Захист роботи також здійснюється іноземною мовою.

Кожна структурна частина роботи починається з нової сторінки. Заголовки структурних частин друкуються великими літерами симетрично до набору: «ЗМІСТ», «ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ». Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу. Заголовки пунктів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу в підбір до тексту.

Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3-4 інтервалам.

2. Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака «№».

Усі сторінки роботи, враховуючи титульну сторінку, тези та додатки, підлягають суцільній нумерації, номер на титульній сторінці не ставиться, а на наступних сторінках проставляється у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці.

Нумеруються тільки розділи основної частини. Зміст, вступ, висновки не нумеруються.

Номер розділу ставиться після слова «РОЗДІЛ», після номера крапка не ставиться. Заголовок розділу друкується з нового рядка.

Підрозділи нумеруються в межах кожного розділу за правилом: номер розділу, номер підрозділу. У кінці номера підрозділу має стояти крапка, наприклад: «2.4.». Заголовок підрозділу наводиться у тому самому рядку.

Пункти нумеруються в межах кожного підрозділу таким чином: номер розділу, номер підрозділу, номер пункту, наприклад: «2.3.4.». Заголовок пункту наводиться у тому самому рядку, але пункт може й не мати заголовка.

У кінці назв розділів, підрозділів, пунктів крапка не ставиться.

Формули нумеруються в межах розділу. Наприклад, «формула (2.3)» означає «формула 3 розділу 2». Наявність підрозділів на нумерацію формул не впливає. Формули, на які немає посилань, можна не нумерувати. Номер необхідно брати в круглі дужки та розміщувати на правому полі сторінки на рівні нижнього рядка формули, якої він стосується.

Рисунки нумеруються в межах розділу арабськими цифрами (аналогічно до формул та підрозділів) і позначаються словом «Рис.», наприклад «Рис. 1.2».

Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу. У правому верхньому куті над заголовком таблиці розміщується напис «Таблиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з номера розділу та порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: «Таблиця 2.3».

Додатки оформлюються як безпосереднє продовження роботи на наступних сторінках. Вони розміщуються в порядку посилань у тексті роботи. Кожен із додатків має розміщуватись на окремій сторінці. Додаток повинен мати заголовок, який друкується угорі симетрично відносно тексту. Додатки нумеруються великими українськими літерами та позначаються словом «Додаток», наприклад: «Додаток Б».

3. Під час написання роботи учень має посилатися на наукові джерела, матеріали, ідеї, висновки, результати, які використовуються в роботі. Це дає можливість перевірити наведені відомості. Посилатися слід на останні видання публікацій.

Якщо в роботі використовуються відомості з матеріалів з великою кількістю сторінок, тоді слід точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул із джерела.

Посилання в тексті роботи на джерело зазначається порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «... у працях [1-7]...».

Якщо в тексті роботи необхідно зробити посилання на конкретні відомості, цитата наводиться в лапках, а посилання береться у квадратні дужки із зазначенням порядкового номера джерела в списку використаних джерел та відповідної сторінки. Наприклад: «… набуття наукового знання передбачає оперування фактами, які характеризують певне явище, розробку наукової гіпотези (теорії), яка пояснює те чи інше явище і постановку експерименту для доведення висунутої теорії [8, с. 37]».

Текст цитати необхідно точно відтворювати і наводити повністю, щоб не спотворити думки автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. У тексті роботи допускається непряме цитування автора (переказ, виклад думок автора своїми словами), при цьому слід точно викладати думки автора та давати відповідні посилання на джерело.

Посилання на ілюстрації в тексті роботи вказуються порядковим номером ілюстрації, наприклад «рис. 1.2».

Посилання на формули вказуються порядковим номером формули в дужках, наприклад «... у формулі (2.1)».

На всі таблиці роботи мають бути посилання в тексті, при цьому слово «таблиця» у тексті пишуть скорочено, наприклад «...у табл. 1.2».

У повторних посиланнях на таблиці та ілюстрації треба вказувати скорочено слово «дивись», наприклад «див. табл. 1.3».

4. Формули в тексті роботи розміщуються після посилання на них. Вони відокремлюються від тексту інтервалами в один рядок зверху і знизу та розміщуються посередині сторінки. Формули, якщо вони громіздкі й складні, розташовуються на окремих рядках. Це стосується і нумерованих формул. Декілька однотипних невеликих формул подаються в одному рядку через кому, а іноді невеликі нескладні формули розміщуються безпосередньо в тексті.

Переноси у формулі допускаються лише на знаках рівності, плюс, мінус, множення і ділення з повторенням знака у наступному рядку.

Символи та коефіцієнти, що наводяться у формулі, описуються безпосередньо під нею в тій послідовності, в якій згадуються у формулі.

Значення кожного символу або числового коефіцієнта подається з нового рядка. Перший рядок починається словом «де» без двокрапки.

Номер формули розміщується на правому боці сторінки на рівні нижнього рядка.

5. Ілюстративний матеріал у роботі використовується з метою більш наочного представлення результатів досліджень та їх обґрунтування. Найчастіше в роботах використовуються такі види ілюстративних матеріалів: креслення, рисунки, таблиці, діаграми, графіки, схеми, фотографії.

Усі ілюстрації зазначаються у тексті роботи.

Назва ілюстрації розміщується відразу після її номера, внизу.

Цифровий матеріал роботи оформлюється у вигляді таблиць. Слово «Таблиця» починається з великої літери, прописується курсивом і розміщується у верхньому правому куті сторінки, а її назва - посередині, симетрично до тексту і наводиться жирним шрифтом.

 

Приклад побудови таблиці

Таблиця 1.1

Назва таблиці

Шапка



 

 









Рядки





















 

Боковик

 

Графи (колонки)

Заголовки граф мають починатися з великих літер, підзаголовки - з маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони є самостійними. Висота рядків має бути не менше ніж 8 міліметрів. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба.

Таблиця розміщується після першого згадування про неї в тексті так, щоб її можна було читати без обертання переплетеного блока рукопису або з обертанням за стрілкою годинника.

Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на наступну сторінку. У разі перенесення таблиці на інший аркуш слово «Таблиця», її номер і назва не повторюються, далі над іншими частинами праворуч пишуться скорочено слова «Продовж. табл.» і вказується тільки номер таблиці, наприклад: «Продовж. табл. 1.2».

 

 

 

Додаток 4 
до
Умов проведення І,ІІ етапів
Всеукраїнського конкурсу-захисту 
науково-дослідницьких робіт 
учнів - членів Малої академії 
наук
в Кіровоградській області
 (пункт
11 розділу V)

 

ЗРАЗОК 
оформлення титульного аркуша

Міністерство освіти і науки України 
Департамент освіти і науки Донецької облдержадміністрації 
Донецьке територіальне відділення МАН України

 

Відділення: математика 
Секція: прикладна математика

НАБЛИЖЕНІ МАТЕМАТИЧНІ ОБЧИСЛЕННЯ 
В ЗАДАЧАХ РОЗПІЗНАННЯ ОБРАЗІВ

 

Роботу виконав: 
Тітов Дмитро Сергійович, 
учень 10 класу Донецької 
спеціалізованої загальноосвітньої 
фізико-математичної школи 
І-ІІІ ступенів № 35

 

Науковий керівник: 
Ткаченко Олександр Кирилович, 
доцент Донецького 
національного університету, 
кандидат фізико-математичних наук

Донецьк - 2014

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Секції наукових відділень МАН

 

 

Назва відділення

Секція

Базова дисципліна

І. Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства

1. Українська література

Українська мова та література

2. Світова література

Українська мова та література, світова література (за вибором)

3. Російська література

Російська мова, світова література (за вибором)

4. Фольклористика

Українська мова та література

5. Мистецтвознавство

Українська мова та література

6. Літературна творчість

Українська мова та література

 ІІ. Мовознавства

1. Українська мова

Українська мова та література

2. Російська мова

Російська мова

3. Англійська мова

Англійська мова

4. Німецька мова

Німецька мова

5. Французька мова

Французька мова

6. Іспанська мова

Іспанська мова

 ІІІ. Філософії та

суспільствознавства

1. Правознавство

Історія України

2. Теологія, релігієзнавство та історія релігії

Історія України

3. Журналістика

Українська мова та література

 

4. Педагогіка

Українська мова та література

 

5. Філософія

Історія України

 

6. Соціологія

Історія України

 

IV. Історії

1. Історія України

Історія України

 

2. Археологія

Історія України

 

3. Історичне краєзнавство

Історія України

 

4. Етнологія

Історія України

 

5. Всесвітня історія

Історія України

 

V. Наук про Землю

1. Географія та ландшафтознавство

Географія

 

2. Геологія, геохімія та мінералогія

Географія

 

3. Кліматологія та метеорологія

Географія

 

4. Гідрологія

Географія

 

VІ. Технічних наук

1. Технологічні процеси та перспективні технології

Фізика, математика

(за вибором)

 

2. Електроніка та приладобудування

Фізика, математика

(за вибором)

 

3. Матеріалознавство

Фізика, математика

(за вибором)

 

4. Авіа- та ракетобудування, машинобудування і робототехніка

Фізика, математика

(за вибором)

 

5. Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології

Фізика, математика

(за вибором)

 

6. Екологічно безпечні технології та ресурсозбереження

Фізика, математика

(за вибором)

 

7. Науково-технічна творчість та винахідництво

Фізика, математика

(за вибором)

 

VІІ. Комп’ютерних наук

1. Комп’ютерні системи та мережі

Математика

 

2. Технології програмування

Математика

 

3. Інформаційні системи, бази даних та системи штучного інтелекту

Математика

 

4. Мультимедійні системи, навчальні та ігрові програми

Математика

 

VIІІ. Математики

 

1. Математика

Математика

2. Прикладна математика

Математика

3. Математичне моделювання

Математика

IX. Фізики і астрономії

1. Теоретична фізика

Фізика

2. Експериментальна фізика

Фізика

3. Астрономія та астрофізика

Фізика

4. Аерофізика та космічні дослідження

Фізика

X. Економіки

1. Економічна теорія та історія економічної думки

Математика

2. Мікроекономіка та макроекономіка

Математика

3. Фінанси, грошовий обіг і кредит

Математика

XI. Хімії та біології

 

 

1. Загальна біологія

Біологія, хімія

(за вибором)

2. Біологія людини

Біологія, хімія

(за вибором)

3. Зоологія, ботаніка

Біологія, хімія

(за вибором)

4. Медицина

Біологія, хімія, фізика

(за вибором)

5. Валеологія

Біологія, хімія (за вибором)

6. Психологія

Біологія, історія України (за вибором)

7. Хімія

Хімія

ХІI. Екології та аграрних наук

1. Екологія

Біологія, хімія, українська мова (за вибором)

2. Охорона довкілля та раціональне природокористування

Біологія, хімія, іноземна мова (за вибором)

3. Агрономія

Біологія, хімія

(за вибором)

4. Лісознавство

Біологія, математика

(за вибором)